Så langt det er mulig og faglig forsvarlig-

Voksne

"Så langt det er mulig og faglig forsvarlig-" : inkludering av elever med spesielle behov i grunnskolen

Monica Dalen

2006

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Funksjonshemmede barn - Integrering : spesialpedagogikk
Boka gir en prinsipiell drøfting av integreringstanken og en innføring i den skolehistoriske bakgrunnen for dagens situasjon. Forfatteren gjennomgår de siste årenes skolereformer og presenterer resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid rundt integrering. Hun belyser videre erfaringer med integrering i praksis og legger vekt på spesialpedagogiske prinsipper for bedring av barns selvbilde. Boka henvender seg til studenter i pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning og til studenter og profesjonsgrupper som er engasjert i skole- og opplæringsspørsmål. Har litteraturliste. (4. utg.)

Utgaver