En inkluderende skole?

Voksne

En inkluderende skole?

Mirjam Harkestad Olsen

2013

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Inkluderende undervisning : spesialpedagogikk
Arbeidet for et inkluderende læringsmiljø kan være en stor utfordring i skolen. Denne boken ser på to sider av forståelsen av begrepet inkludering: det ideologiske perspektivet og det erfarte perspektivet. Boken er todelt. I første del analyseres og diskuteres det hva inkludering betyr. Den andre delen er en beskrivelse av en livshistoriestudie. En ung gutt fikk livet snudd opp ned etter er alvorlig ulykke. Med utgangspunkt i hans fortelling analyserer forfatteren teorier om inkludering, selvbestemmelse, fremmedhet og stigma. Målgruppen er lærere og studenter innen pedagogiske, spesialpedagogiske, helsefaglige og sosialfaglige studier.

Utgaver

Kontakt

Færder kommune
Tønsberg kommune
Ansvarlig redaktør: Biblioteksjef Birgithe Schumann-Olsen
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube
Bygget med Libry Content