Visuell identitet

Voksne

Visuell identitet

Bjørn Rybakken

2004

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Markedsføring : bedriftsøkonomi
Med utgangspunkt i sju grunnleggende identitetsprinsipper viser Bjørn Rybakken hvordan den visuelle identiteten kan utvikles og formgis. Forfatteren baserer seg på sju identitetselementer som utgjør enhver visuell identitets "verktøykasse": navn, logo, symbol, farger, strukturelt kjennetegn, typografi og regi. Både identitetsprinsippene og identitetselementene blir utførlig behandlet i boken, som også tar for seg implementering og vedlikehold av visuell identitet. Bjørn Rybakken har lenge arbeidet med visuell kommunikasjon. Han har vært identitetskonsulent for en rekke kjente produkter og organisasjoner, og er mye brukt som foredragsholder. Boken er gjennomillustrert i farger. Har stikkordregister.

Utgaver

Kontakt

Færder kommune
Tønsberg kommune
Ansvarlig redaktør: Biblioteksjef Birgithe Schumann-Olsen
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube
Bygget med Libry Content