Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow

Roman  •  Voksne

I morgen, og i morgen, og i morgen

Gabrielle Zevin
Først utgitt:2022
Originaltittel:Tomorrow, and tomorrow, and tomorrow
Oversatt av:
Eli-Ann Tandberg

Lån boka

Anbefaling fra et annet bibliotek

Maleri er mer enn bare maling, bøker er mer enn bare bokstaver, og dataspill er mer enn bare kode.

Da Sadie (11) møtte Sam (12) på sykehuset hadde han ikke sagt mer enn to ord til noen på seks måneder. De to finner i den andre en tvillingsjel.

Da Sam (22) møtte Sadie (21) på togstasjonen var hadde de ikke snakket siden de seks intense månedene på sykehuset.

Sam og Sadie blir kjent under merkelige omstendigheter og deres historie sammen er merkelig. Begge er sære genier, men også to unge mennesker med ambisjoner og et ønske om å bli sett og elsket. Og det er dette som gjør romanen så bra, en perfekt kombinasjon av det sære og det nære.

Gode historier om interessante mennesker kan handle om det meste, her handler det om dataspill. For på samme måte som maleri er mer enn maling og bøker mer enn bokstaver, er spill mer enn bare kode. Dette handler om hva spill kan gi mennesker av opplevelser.

Da Sadie (11) møtte Sam (12) på sykehuset hadde han ikke sagt mer enn to ord til noen på seks måneder. De to finner i den andre en tvillingsjel.

Da Sam (22) møtte Sadie (21) på togstasjonen var hadde de ikke snakket siden de seks intense månedene på sykehuset.

Sam og Sadie blir kjent under merkelige omstendigheter og deres historie sammen er merkelig. Begge er sære genier, men også to unge mennesker med ambisjoner og et ønske om å bli sett og elsket. Og det er dette som gjør romanen så bra, en perfekt kombinasjon av det sære og det nære.

Gode historier om interessante mennesker kan handle om det meste, her handler det om dataspill. For på samme måte som maleri er mer enn maling og bøker mer enn bokstaver, er spill mer enn bare kode. Dette handler om hva spill kan gi mennesker av opplevelser.

Om boka

  • Dataspill
  • Kjærlighet
  • Vennskap
At Sam og Sadie er hverandres person i livet, skjønner både de og de fleste andre allerede da de møtes som 11-åringer på et barnesykehus. Den store kjærligheten? Kanskje, men de to blir aldri kjærester. I stedet skal de finne og miste hverandre igjen og igjen, som programmeringsstudenter på Harvard og MIT, som kreative partnere med enorm suksess og knusende nederlag, og som figurer i et dataspill når den ene ikke vil snakke med den andre. Det handler om identitet, teknologi og dataspill som kunstform. Om nye sjanser og nye begynnelser, og alle måter finne kjærlighet.

Utgaver