Hva gikk galt hos legen?

Voksne

Hva gikk galt hos legen? : når dialogen svikter

Brit Haver

2016

Lån boka

Tilgjengelig som:

Om boka

  • Leger og pasienter
Legebesøk kan oppleves forskjellig. De fleste gangene fører legebesøket til fornøyde pasienter som får tilfredsstillende behandling. Andre ganger går det galt, og konsultasjonen blir en dårlig opplevelse for pasienten. Pasienten kunne for eksempel ha følelsen av å bli avvist eller ikke forstått, eller legen opptrådte direkte uhøflig. Denne boken inneholder 90 autentiske pasienthistorier, og tar opp ulike temaer hvor pasienter har hatt en dårlig konsultasjon. Den inneholder også kommentarstoff med forslag til alternative måter å håndtere de ulike situasjonene på. Boken henvender seg hovedsakelig til medisinstudenter som er en del av opplæringen i pasientkommunikasjon, samt leger og helsepersonell. Omtalen er utarbeidet av BS.

Utgaver

Kontakt

Færder kommune
Tønsberg kommune
Ansvarlig redaktør: Biblioteksjef Birgithe Schumann-Olsen
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagramBesøk oss på youtube
Bygget med Libry Content