Fra skjermet virksomhet til Gullrekka
Historien om Smiløkka Arena
Gratis - ingen påmelding
På bare ett år har Smiløkka Arena gått fra å være en tradisjonell arbeidsinkluderingsbedrift til å bli et nasjonalt kjent navn gjennom TV-suksessen A-laget. Serien har gitt bedriften massiv synlighet, og A-laget vant hele to Gullruter i 2025. Smiløkka Arena er for andre år på rad nominert til Årets vekstbedrift i Norge — et bevis på at inkludering og forretningsvekst kan gå hånd i hånd.
A-laget og Smiløkka vant også SOR-prisen som er en ærespris som tildeles personer eller organisasjoner som har gjort en særlig innsats for mennesker med funksjonsvariasjoner. Programmet er også nominert til to priser i Reality Awards 2025
Simen Førsund er daglig leder og har ledet det sosialfaglige arbeidet i A-laget. Med fokus på inkluderende lederskap, innovasjon og strategisk merkevarebygging leder han satsingen som resulterte i TV-suksessen A-laget og Smiløkkas utvikling de siste årene. Med seg har han kjente fjes fra A-laget og elever fra bedriftens medieavdeling